W ‘Fotoplastykonie
Poznańskim’, którego szukać należy w „Arsenale” poznańskim będzie można już
wkrótce podziwiać wystawę zatytułowaną: „Od „Kajagoogoo” do „Iron Maiden”. Muzyczne
lata 80. w 3D”. Przygotowano ją w oparciu o zdjęcia z kolekcji Antoniego Ruta, pasjonata
trzeciego wymiaru i bywalcę koncertów z tego okresu. Dodać tu należy, że wszystkie
ekspozycje w ‘Fotoplastykonie Poznańskim’ przygotowywane są we współpracy z
Wydawnictwem Miejskim ‘Posnania’.
Poznańskim’, którego szukać należy w „Arsenale” poznańskim będzie można już
wkrótce podziwiać wystawę zatytułowaną: „Od „Kajagoogoo” do „Iron Maiden”. Muzyczne
lata 80. w 3D”. Przygotowano ją w oparciu o zdjęcia z kolekcji Antoniego Ruta, pasjonata
trzeciego wymiaru i bywalcę koncertów z tego okresu. Dodać tu należy, że wszystkie
ekspozycje w ‘Fotoplastykonie Poznańskim’ przygotowywane są we współpracy z
Wydawnictwem Miejskim ‘Posnania’.
Po
traumie stanu wojennego w Polsce koncerty lat 80. stały się jednym z niewielu
aspektów „wolności”. Festiwale i koncerty pokroju „Metalmanii” i „Rock Areny”
były tłumnie odwiedzane, wręcz oblegane przez publikę i zawsze dawały nie tylko
możliwość zobaczenia na żywo i usłyszenia najlepszych zespołów rockowych czy
metalowych ze znakomicie rozwijającej się wówczas w Polsce sceny muzycznej, ale
w wielu wypadkach pozwalało na zasmakowanie „ducha Zachodu”. Najlepszym tego
przykładem jest chociażby tak świetny twórca jak „Iron Maiden”. Na wielu z tych
wydarzeń obecny był ówczesny właściciel ‘Fotoplastykonu Poznańskiego”, poznański
fotografik, Antoni Rut, który zawsze zabierał tam swój stereoaparat.
traumie stanu wojennego w Polsce koncerty lat 80. stały się jednym z niewielu
aspektów „wolności”. Festiwale i koncerty pokroju „Metalmanii” i „Rock Areny”
były tłumnie odwiedzane, wręcz oblegane przez publikę i zawsze dawały nie tylko
możliwość zobaczenia na żywo i usłyszenia najlepszych zespołów rockowych czy
metalowych ze znakomicie rozwijającej się wówczas w Polsce sceny muzycznej, ale
w wielu wypadkach pozwalało na zasmakowanie „ducha Zachodu”. Najlepszym tego
przykładem jest chociażby tak świetny twórca jak „Iron Maiden”. Na wielu z tych
wydarzeń obecny był ówczesny właściciel ‘Fotoplastykonu Poznańskiego”, poznański
fotografik, Antoni Rut, który zawsze zabierał tam swój stereoaparat.
Stąd
też najnowsza ekspozycja w ‘Fotoplastykonie Poznańskim’ przedstawia przede
wszystkim fantastyczną atmosferę tych niezapomnianych koncertów, ujęcia front-
i backstage, szalejące tłumy, a także klimat wydarzeń, czego obecnie nie można raczej
nigdzie już doświadczyć. 48 trójwymiarowych zdjęć czeka na wszystkich tych,
którzy zapragną jeszcze raz poczuć magię koncertów lat 80., a także na innych
pasjonatów polskiego rocka lat 80. i muzyki ‘heavy metal’.
też najnowsza ekspozycja w ‘Fotoplastykonie Poznańskim’ przedstawia przede
wszystkim fantastyczną atmosferę tych niezapomnianych koncertów, ujęcia front-
i backstage, szalejące tłumy, a także klimat wydarzeń, czego obecnie nie można raczej
nigdzie już doświadczyć. 48 trójwymiarowych zdjęć czeka na wszystkich tych,
którzy zapragną jeszcze raz poczuć magię koncertów lat 80., a także na innych
pasjonatów polskiego rocka lat 80. i muzyki ‘heavy metal’.
Podsumowanie
Wystawa
„Od „Kajagoogoo” do „Iron Maiden” będzie
do obejrzenia w ‘Fotoplastykonie Poznanskim’ w Galerii Miejskiej „Arsenał” na
Starym Rynku 6 (tel. 61 852 95 01 lub 02) od piątku, 17 kwietnia do 14 czerwca 2015.
„Od „Kajagoogoo” do „Iron Maiden” będzie
do obejrzenia w ‘Fotoplastykonie Poznanskim’ w Galerii Miejskiej „Arsenał” na
Starym Rynku 6 (tel. 61 852 95 01 lub 02) od piątku, 17 kwietnia do 14 czerwca 2015.
Natalia Mikołajska