W najbliższą niedzielę w ramach cyklu „Poznańskie Muzykalia” w muszli koncertowej Parku Wilsona zabrzmią utwory z repertuaru Elvisa Presley’a.

„Poznańskie Muzykalia” nawiązują do koncertów, które odbywały się w latach 70-tych. Motywem przewodnim tegorocznej, wznowionej edycji są artyści, którzy już odeszli. 15 sierpnia o godzinie 18:00 utalentowani wokaliści – zarówno początkujący jak i zaawansowani – udowodnią, że słowa „Elvis wiecznie żywy” nie są pustymi frazesami. Muzykę Presley’a Polskie Towarzystwo Artystów, Autorów i Animatorów PTAAAK przypomina mieszkańcom Poznania już od kilku lat, dzięki wsparciu ze środków budżetowych miasta Poznania.

Na scenie wystąpią:

Maciej Kocięcki – absolwent Policealnego Studium Piosenkarskiego im. Czesława Niemena w Poznaniu oraz Uniwersytetu Artystycznego na kierunku projektowania graficznego. Zafascynowany twórczością Wojciecha Młynarskiego, stawia swoje pierwsze kroki w pisaniu tekstów piosenek. Malarz, tynkarz, akrobata, fascynat dalekich podróży i dzikiej natury.

Mariusz Koliński – kompozytor, dyrygent, wokalista. Prowadzi warsztaty chóralne na terenie całego kraju. Spełnia się również jako konsultant wokalny, a w pracy nad prawidłową emisją głosu wykorzystuje pełne spektrum swoich naukowych zainteresowań – neurobiologii oraz psychologii. Jego pasją jest fotografia oraz świadome podejście do mody.

Marcel Lelo – absolwent Studium Piosenkarskiego im. Czesława Niemena. Kolorowa postać i zwierzę sceniczne. Marcel jest także inicjatorem muzycznego kolektywu „Brokatowe Damy”, autorem tekstów i melodii. Angażuje się w sprawy społeczne.

Natalia Mierzwa – studentka Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie skrzypiec, uczy się także języka japońskiego na kierunku etnolingwistyka na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wraz z kwartetem smyczkowym ma za sobą podróż koncertową do Japonii. Obecnie gra w zespole SmyczkoweLove z siostrą – wiolonczelistką oraz planuje wydać swój autorski singiel.

Maciej Piotr – artysta pochodzący z Poznania, występujący w Polsce jak i w Europie. Początkowo związany z chórem Politechniki Poznańskiej, z którym jako chórzysta, tenor zaśpiewał w kilku operach takich jak „Zmierzch Bogów”, „Parsifal”, „Otello”, czy „Król Edyp”. Preferuje repertuar lat 60-tych i 70-tych, szczególnie takich wykonawców jak Engelbert Humperdinck, Elvis Presley, Cliff Richard, Roy Orbison, Dean Martin czy Paul Anka, ze względu na ogromny sentyment do nieprzemijających przebojów. Wydał płytę z własnymi wykonaniami utworów Elvisa Presleya.

Mewa Topolska – Mewa studiuje dyrygenturę chóralną na Akademii Muzycznej w Poznaniu. Na co dzień gra, śpiewa i aranżuje dla projektu „Brokatowe Damy”. Po godzinach zajmuje się queerową sztuką i aktywizmem.

Marcin Wojciechowski

Wokalistom towarzyszyć będzie zespół taneczny Boogie Beat oraz instrumentaliści:

Małgorzata Szczwany – pianistka, kompozytorka i aranżerka znana ze stałej współpracy z kwartetem Tymona Tymańskiego. W 2019 roku zadebiutowała solową płytą „Västerås”, nawiązującą do grającego jazz skandynawski Esbjörn Svensson Trio, z którą to płytą objechała następnie całą Polskę podczas trasy koncertowej. Liderka i założycielka progresywno-jazzowego składu M. Szczwany trio.

Marcin Wójcik – gitarzysta znany ze współpracy m. in. z Disco Pogo i Hungry Blues. Jest także muzykiem sesyjnym i autorem piosenek. Wielokrotnie występował w roli akompaniatora na festiwalach poezji śpiewanej. We własnej twórczości zainspirowany muzyką bluesową, stoner rockiem i szeroko pojętym rock&rollem.

Wojtek Judkowiak – basista, muzyk sesyjny. Kształcił się w Polsce oraz Danii pod okiem najlepszych mistrzów basowych. Współpracował z kilkoma uczestnikami „Voice of Poland”, grał w zespole Sylwii Grzeszczak, od lat współpracuje z Natalią Świerczyńską, a od 2019 roku jest basistą zespołu TreVoci.

Kajetan Pilarski – student Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, laureat takich konkursów jak Blue Note Jazz Competition czy RCK Pro Jazz Festival. Na instrumencie gra od ponad 10 lat. Zaczynał od rocka i metalu, a skończył na jazzie co powoduje, że żadna stylistyka nie jest mu obca. Poza perkusją Kajetan zajmuje się prowadzeniem studia nagraniowego i produkcją muzyki.