„Różnica
i powtórzenie” Macieja Kuźmińskiego, dyptyk teatralny, który zobaczyć będzie można już 8 i 10 maja 2015,
pozwoli zastanowić się nad tym, że życie tworzy przecież różnice i nawet jeśli istnieje jakaś „reprodukcja”
to nigdy nie przebiega ona w sposób identyczny. Fot. Katarzyna
Machniewicz
i powtórzenie” Macieja Kuźmińskiego, dyptyk teatralny, który zobaczyć będzie można już 8 i 10 maja 2015,
pozwoli zastanowić się nad tym, że życie tworzy przecież różnice i nawet jeśli istnieje jakaś „reprodukcja”
to nigdy nie przebiega ona w sposób identyczny. Fot. Katarzyna
Machniewicz
„Różnica i powtórzenie”
Ja to ja, i ja istnieję tylko w jednym egzemplarzu.
Ale świat nie jest, świat się wydarza. Tożsamość
nie istnieje.
nie istnieje.
Istnieje poszukiwanie.
Wracamy tam, gdzie nigdy nie byliśmy.
„Różnica i Powtórzenie” to dwuczęściowy spektakl
inspirowany tekstami filozofów Sorena Kierkegaarda i Gillesa Deleuza. Dyptyk
składa się z „Różnicy”, która jest czymś na kształt tanecznego monodramu i „Powtórzenia”
– w wykonaniu trójki artystów.
inspirowany tekstami filozofów Sorena Kierkegaarda i Gillesa Deleuza. Dyptyk
składa się z „Różnicy”, która jest czymś na kształt tanecznego monodramu i „Powtórzenia”
– w wykonaniu trójki artystów.
„Różnica” to intymny wgląd w dylemat jednostki w
zmechanizowanym świecie, próba odnalezienia własnej zagubionej tożsamości,
odnalezienia siebie, odpowiedzi na pytanie co jest zmienne: ja czy
rzeczywistość wokół mnie.
zmechanizowanym świecie, próba odnalezienia własnej zagubionej tożsamości,
odnalezienia siebie, odpowiedzi na pytanie co jest zmienne: ja czy
rzeczywistość wokół mnie.
„Powtórzenie” z kolei kwestionuje istotę
powtarzalności rzeczy i wydarzeń. Skomplikowany zapis choreograficzny wymaga od
tancerzy nieludzkiej wręcz koncentracji. Dzięki temu zabiegowi sama forma
spektaklu zmusza do pytania, czy powtarzanie czegokolwiek jest w ogóle możliwe.
powtarzalności rzeczy i wydarzeń. Skomplikowany zapis choreograficzny wymaga od
tancerzy nieludzkiej wręcz koncentracji. Dzięki temu zabiegowi sama forma
spektaklu zmusza do pytania, czy powtarzanie czegokolwiek jest w ogóle możliwe.
Informacje:
Choreografia: Maciej Kuźmiński;
Dramaturgia i grafika: Adam Hypki;
Oświetlenie i scenografia: Michał Mackiewicz;
Projekt i wykonanie kostiumów: Emil Wysocki;
Reżyser prób i asystent w jednym: Tomasz Pomersbach;
Produkcja wykonawcza: Maciej Kuźmiński i Natalia
Starowieyska,
Starowieyska,
Produkcja: Centrum Kultury w Lublinie, Wydział
Teatru Tańca, PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Zduńskowolskie Centrum
Integracji ‘Ratusz’, KP Media Poligrafia, laba off,
Teatru Tańca, PWST im. Ludwika Solskiego w Krakowie, Zduńskowolskie Centrum
Integracji ‘Ratusz’, KP Media Poligrafia, laba off,
Tournée spektaklu realizowane zostało we współpracy
z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu „Scena dla tańca2015” .
z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu „Scena dla tańca
Sam spektakl zaś przygotowano w ramach stypendium z
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także ze środków finansowych
Lubelskiego Teatru Tańca.
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także ze środków finansowych
Lubelskiego Teatru Tańca.
Podsumowanie
„Różnicę
i powtórzenie” zobaczyć będzie można 8 i
10 maja 2015, o godz. 19.00 w poznańskim Teatrze „Ósmego Dnia” na ul.
Ratajczaka 44. Bilety kosztują: 25 zł normalne, 20 zł ulgowe i 15 zł grupowy (dla
grup powyżej 10 osób). Ich rezerwacja pod nr tel.: 061 855 20 86, bądź e-mailem: teatr@osmego.art.pl.
i powtórzenie” zobaczyć będzie można 8 i
10 maja 2015, o godz. 19.00 w poznańskim Teatrze „Ósmego Dnia” na ul.
Ratajczaka 44. Bilety kosztują: 25 zł normalne, 20 zł ulgowe i 15 zł grupowy (dla
grup powyżej 10 osób). Ich rezerwacja pod nr tel.: 061 855 20 86, bądź e-mailem: teatr@osmego.art.pl.
Natalia Mikołajska