Pociągi
„Wodnik” oraz „Noteć” uruchomione w sobotę 2 sierpnia 2015 roku zaoferują
pasażerom liczne atrakcje. Między innymi w ich składzie znajdą się wagony w oliwkowym, historycznym malowaniu. Wszystkie wagony w składzie pociągu „Wodnik” oraz „Noteć” będą
objęte obowiązkową rezerwacją miejsc.
„Wodnik” oraz „Noteć” uruchomione w sobotę 2 sierpnia 2015 roku zaoferują
pasażerom liczne atrakcje. Między innymi w ich składzie znajdą się wagony w oliwkowym, historycznym malowaniu. Wszystkie wagony w składzie pociągu „Wodnik” oraz „Noteć” będą
objęte obowiązkową rezerwacją miejsc.
Fot. Artur Wieczorek |
Trasa
przejazdu „Wodnika”: Poznań Gł.- Poznań Garbary – Murowana Goślina –
Wągrowiec – Gołańcz – Wągrowiec – Murowana Goślina – Poznań Garbary –
Poznań Gł.
przejazdu „Wodnika”: Poznań Gł.- Poznań Garbary – Murowana Goślina –
Wągrowiec – Gołańcz – Wągrowiec – Murowana Goślina – Poznań Garbary –
Poznań Gł.
Trasa przejazdu „Noteci”: Poznań Główny – Poznań
Garbary – Murowana Goślina – Wągrowiec – Rogoźno Wielkopolskie – Bzowo
Goraj – Czarnków – Bzowo Goraj – Rogoźno Wielkopolskie – Wągrowiec –
Murowana Goślina – Poznań Garbary – Poznań Główny.
Trasa przejazdu „Czarusia”: Czarnków – Bzowo Goraj – Czarnków.
Wodnik
Premiera
tego pociągu miała miejsce 23 lipca 2011 roku, kiedy to pociąg „Wodnik”
przejechał trasę z Poznania do Wągrowca i Gołańczy. Pociąg ten różni
się od innych pociągów Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl
przede wszystkim niższą ceną biletów – co jest związane z niższymi
kosztami uruchomienia – pociąg nie jest ciągnięty przez lokomotywę
parową, lecz przez lokomotywę spalinową SM42, w dodatku w oliwkowym malowaniu. Należy
jednak zauważyć, że dziś te lokomotywy to też już prawie zabytki.
tego pociągu miała miejsce 23 lipca 2011 roku, kiedy to pociąg „Wodnik”
przejechał trasę z Poznania do Wągrowca i Gołańczy. Pociąg ten różni
się od innych pociągów Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl
przede wszystkim niższą ceną biletów – co jest związane z niższymi
kosztami uruchomienia – pociąg nie jest ciągnięty przez lokomotywę
parową, lecz przez lokomotywę spalinową SM42, w dodatku w oliwkowym malowaniu. Należy
jednak zauważyć, że dziś te lokomotywy to też już prawie zabytki.
Fot. Michał Sobkowiak |
Atrakcje dodatkowe:
– godzinę darmowego korzystania z Aqua-Parku w Wągrowcu;
– zorganizowana wycieczka z przewodnikiem po Wągrowcu;
– wycieczka z przewodnikiem do XIV wiecznej siedziby Rodu Pałuków – zamku w Gołańczy (autobusem);
– przejazd zabytkowym autobusem po Wągrowcu, do AquaParku oraz na trasie Wągrowiec – Gołańcz – Wągrowiec.
Więcej informacji oraz rezerwacja biletów na pociąg turystyczny „Wodnik” dostępne są tu.
– godzinę darmowego korzystania z Aqua-Parku w Wągrowcu;
– zorganizowana wycieczka z przewodnikiem po Wągrowcu;
– wycieczka z przewodnikiem do XIV wiecznej siedziby Rodu Pałuków – zamku w Gołańczy (autobusem);
– przejazd zabytkowym autobusem po Wągrowcu, do AquaParku oraz na trasie Wągrowiec – Gołańcz – Wągrowiec.
Więcej informacji oraz rezerwacja biletów na pociąg turystyczny „Wodnik” dostępne są tu.
Noteć
Przejazd pociągu „Noteć” to także jedna z tańszych ofert Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl.
Projekt ten jest dla pasażerów mających ochotę na przejazd pociągiem
turystycznym – ciągniętym standardową lokomotywą spalinową zamiast
parowozu przy jednoczesnym dodaniu atrakcyjnych elementów turystycznych
(darmowe wejście do niedostępnych na co dzień miejsc, zwiedzanie
ciekawych zakątków z grupą pasażerów, itp.). Trasa pociągu w
zdecydowanej większości prowadzi liniami kolejowymi z zamkniętym ruchem
pasażerskim. Właśnie fakt, że pociąg „Noteć” zatrzyma się na nieczynnych
zazwyczaj stacjach i przystankach kolejowych będzie miał wpływ na
charakter wyprawy. Pasażerowie pociągu będą mieli okazję odbyć podróż
sentymentalną do czasów, kiedy na stacyjkach tych tętniło życie.
Projekt ten jest dla pasażerów mających ochotę na przejazd pociągiem
turystycznym – ciągniętym standardową lokomotywą spalinową zamiast
parowozu przy jednoczesnym dodaniu atrakcyjnych elementów turystycznych
(darmowe wejście do niedostępnych na co dzień miejsc, zwiedzanie
ciekawych zakątków z grupą pasażerów, itp.). Trasa pociągu w
zdecydowanej większości prowadzi liniami kolejowymi z zamkniętym ruchem
pasażerskim. Właśnie fakt, że pociąg „Noteć” zatrzyma się na nieczynnych
zazwyczaj stacjach i przystankach kolejowych będzie miał wpływ na
charakter wyprawy. Pasażerowie pociągu będą mieli okazję odbyć podróż
sentymentalną do czasów, kiedy na stacyjkach tych tętniło życie.
Fot. Artur Wieczorek |
Atrakcje dodatkowe:
– zorganizowana wycieczka z przewodnikiem po Czarnkowie;
– spacer brzegiem Noteci;
–
fotostopy z udziałem pociągu pasażerskiego z lokomotywą spalinową na
stacjach kolejowych w Czarnkowie, Bzowie Goraj, Połajewie oraz Sławie
Wielkopolskiej i Wągrowcu;
– wizyta w sklepie firmowym czarnkowskiego browaru;
– wizyta w sklepie firmowym Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Czarnkowie.
Głównym
założeniem projektu „Noteć” jest umożliwienie pasażerom podróży
nieczynnym w ruchu pasażerskim szlakiem kolejowym pomiędzy Wągrowcem a
Bzowem Goraj i Czarnkowem.
Odjazd pociągu w drogę powrotną jest
zaplanowany w godzinach umożliwiających niezbyt późny powrót do
Poznania, co ma szczególne znaczenie dla rodzin z dziećmi, których trudy
dłuższych podróży mogłyby zniechęcić do skorzystania z wycieczki. W
drodze powrotnej pociąg pojedzie tą samą trasą.
– spacer brzegiem Noteci;
–
fotostopy z udziałem pociągu pasażerskiego z lokomotywą spalinową na
stacjach kolejowych w Czarnkowie, Bzowie Goraj, Połajewie oraz Sławie
Wielkopolskiej i Wągrowcu;
– wizyta w sklepie firmowym czarnkowskiego browaru;
– wizyta w sklepie firmowym Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Czarnkowie.
Głównym
założeniem projektu „Noteć” jest umożliwienie pasażerom podróży
nieczynnym w ruchu pasażerskim szlakiem kolejowym pomiędzy Wągrowcem a
Bzowem Goraj i Czarnkowem.
Odjazd pociągu w drogę powrotną jest
zaplanowany w godzinach umożliwiających niezbyt późny powrót do
Poznania, co ma szczególne znaczenie dla rodzin z dziećmi, których trudy
dłuższych podróży mogłyby zniechęcić do skorzystania z wycieczki. W
drodze powrotnej pociąg pojedzie tą samą trasą.
Więcej informacji oraz rezerwacja biletów na pociągi turystyczne „Noteć” i „Czaruś” dostępne są tu.
Najważniejsze godziny z rozkładu jazdy „Wodnika” i „Noteci”:
– Poznań Główny – odjazd 7:40
– Wągrowiec – przyjazd 8:58
– Czarnków – przyjazd 12:00
– Czarnków – odjazd 17:40
– Wągrowiec – odjazd 20:20
– Poznań Główny – przyjazd 21:37
Rozkład jazdy „Czarusia”:
– Czanków – odjazd 13:00
– Bzowo Goraj – przyjazd 13:25
– Bzowo Goraj – odjazd 13:40
– Czarnków – przyjazd 14:05
Michał Sobkowiak