Pociągi
„Wodnik” oraz „Noteć” uruchomione w sobotę 2 sierpnia 2015 roku zaoferują
pasażerom liczne atrakcje. Między innymi w ich składzie znajdą się wagony w oliwkowym, historycznym malowaniu. Wszystkie wagony w składzie pociągu „Wodnik” oraz „Noteć” będą
objęte obowiązkową rezerwacją miejsc.
Fot. Artur Wieczorek

Trasa
przejazdu „Wodnika”: Poznań Gł.- Poznań Garbary – Murowana Goślina –
Wągrowiec – Gołańcz – Wągrowiec – Murowana Goślina – Poznań Garbary –
Poznań Gł.

Trasa przejazdu „Noteci”: Poznań Główny – Poznań
Garbary – Murowana Goślina – Wągrowiec – Rogoźno Wielkopolskie – Bzowo
Goraj – Czarnków – Bzowo Goraj – Rogoźno Wielkopolskie – Wągrowiec –
Murowana Goślina – Poznań Garbary – Poznań Główny.

Trasa przejazdu „Czarusia”: Czarnków – Bzowo Goraj – Czarnków.

Wodnik
Premiera
tego pociągu miała miejsce 23 lipca 2011 roku, kiedy to pociąg „Wodnik”
przejechał trasę z Poznania do Wągrowca i Gołańczy. Pociąg ten różni
się od innych pociągów Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl
przede wszystkim niższą ceną biletów – co jest związane z niższymi
kosztami uruchomienia – pociąg nie jest ciągnięty przez lokomotywę
parową, lecz przez lokomotywę spalinową SM42, w dodatku w oliwkowym malowaniu. Należy
jednak zauważyć, że dziś te lokomotywy to też już prawie zabytki.
Fot. Michał Sobkowiak

Atrakcje dodatkowe:
– godzinę darmowego korzystania z Aqua-Parku w Wągrowcu;
– zorganizowana wycieczka z przewodnikiem po Wągrowcu;
– wycieczka z przewodnikiem do XIV wiecznej siedziby Rodu Pałuków – zamku w Gołańczy (autobusem);
– przejazd zabytkowym autobusem po Wągrowcu, do AquaParku oraz na trasie Wągrowiec – Gołańcz – Wągrowiec.


Więcej informacji oraz rezerwacja biletów na pociąg turystyczny „Wodnik” dostępne są tu.

Noteć
Przejazd pociągu „Noteć” to także jedna z tańszych ofert Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl.
Projekt ten jest dla pasażerów mających ochotę na przejazd pociągiem
turystycznym – ciągniętym standardową lokomotywą spalinową zamiast
parowozu przy jednoczesnym dodaniu atrakcyjnych elementów turystycznych
(darmowe wejście do niedostępnych na co dzień miejsc, zwiedzanie
ciekawych zakątków z grupą pasażerów, itp.). Trasa pociągu w
zdecydowanej większości prowadzi liniami kolejowymi z zamkniętym ruchem
pasażerskim. Właśnie fakt, że pociąg „Noteć” zatrzyma się na nieczynnych
zazwyczaj stacjach i przystankach kolejowych będzie miał wpływ na
charakter wyprawy. Pasażerowie pociągu będą mieli okazję odbyć podróż
sentymentalną do czasów, kiedy na stacyjkach tych tętniło życie.
Fot. Artur Wieczorek

Atrakcje dodatkowe:

– zorganizowana wycieczka z przewodnikiem po Czarnkowie;
– spacer brzegiem Noteci;

fotostopy z udziałem pociągu pasażerskiego z lokomotywą spalinową na
stacjach kolejowych w Czarnkowie, Bzowie Goraj, Połajewie oraz Sławie
Wielkopolskiej i Wągrowcu;

– wizyta w sklepie firmowym czarnkowskiego browaru;
– wizyta w sklepie firmowym Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Czarnkowie.


Głównym
założeniem projektu „Noteć” jest umożliwienie pasażerom podróży
nieczynnym w ruchu pasażerskim szlakiem kolejowym pomiędzy Wągrowcem a
Bzowem Goraj i Czarnkowem.



Odjazd pociągu w drogę powrotną jest
zaplanowany w godzinach umożliwiających niezbyt późny powrót do
Poznania, co ma szczególne znaczenie dla rodzin z dziećmi, których trudy
dłuższych podróży mogłyby zniechęcić do skorzystania z wycieczki. W
drodze powrotnej pociąg pojedzie tą samą trasą.

Więcej informacji oraz rezerwacja biletów na pociągi turystyczne „Noteć” i „Czaruś” dostępne są tu.

Fot. Artur Wieczorek


Najważniejsze godziny z rozkładu jazdy „Wodnika” i „Noteci”:
– Poznań Główny – odjazd 7:40
– Wągrowiec – przyjazd 8:58
– Czarnków – przyjazd 12:00


– Czarnków – odjazd 17:40
– Wągrowiec – odjazd 20:20
– Poznań Główny – przyjazd 21:37




Rozkład jazdy „Czarusia”:
– Czanków – odjazd 13:00
– Bzowo Goraj – przyjazd 13:25


– Bzowo Goraj – odjazd 13:40
– Czarnków – przyjazd 14:05
Michał Sobkowiak