Dla wielu miłośników
kolei nie ma nic piękniejszego niż widok pociągu na wysokim wiadukcie lub w
głębokim wąwozie. Pasażerowie pociągu „Kilof” takich widoków będą mieć pod
dostatkiem.
kolei nie ma nic piękniejszego niż widok pociągu na wysokim wiadukcie lub w
głębokim wąwozie. Pasażerowie pociągu „Kilof” takich widoków będą mieć pod
dostatkiem.
Już w najbliższą sobotę, 29 sierpnia 2015, w ramach imprez
Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl, pasażerowie skorzystają z przejazdu
pociągiem ciągniętym przez zabytkową lokomotywę parową Ol49-69 z Wolsztyńskiej
Parowozowni wraz z wspomagającą ją lokomotywą spalinową. Punktem docelowym
będzie przejazd linią kolejową Kłodzko – Wałbrzych – na odcinku Kłodzko – Nowa
Ruda – Ludwikowice Kłodzkie – Głuszyca i z powrotem (z przejazdem po 5
niesamowitych wiaduktach kolejowych i tunelu w Bartnicy).
Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl, pasażerowie skorzystają z przejazdu
pociągiem ciągniętym przez zabytkową lokomotywę parową Ol49-69 z Wolsztyńskiej
Parowozowni wraz z wspomagającą ją lokomotywą spalinową. Punktem docelowym
będzie przejazd linią kolejową Kłodzko – Wałbrzych – na odcinku Kłodzko – Nowa
Ruda – Ludwikowice Kłodzkie – Głuszyca i z powrotem (z przejazdem po 5
niesamowitych wiaduktach kolejowych i tunelu w Bartnicy).
Trasa przejazdu: Poznań Gł. – Kościan – Leszno – Rawicz –
Wrocław Gł. – Kamieniec Ząbk. – Kłodzko Gł. – Nowa Ruda. Powrót po tej samej
trasie.
Wrocław Gł. – Kamieniec Ząbk. – Kłodzko Gł. – Nowa Ruda. Powrót po tej samej
trasie.
Ze względu na remont odcinka Głuszyca – Wałbrzych Główny
bieżąca edycja pociągu „Kilof” będzie różnić się od poprzednich. Pobyt w Nowej
Rudzie zostanie wydłużony do około 4 godzin. W czasie tym zaplanowano dodatkowe
atrakcje w postaci wizyty w prawdziwej kopalni węgla kamiennego.
bieżąca edycja pociągu „Kilof” będzie różnić się od poprzednich. Pobyt w Nowej
Rudzie zostanie wydłużony do około 4 godzin. W czasie tym zaplanowano dodatkowe
atrakcje w postaci wizyty w prawdziwej kopalni węgla kamiennego.
Pasażerowie pociągu „Kilof” zobaczą jedne z
najatrakcyjniejszych turystycznie miejsc na Dolnym Śląsku. W okolicach Nowej
Rudy będziemy podziwiać architektoniczne perełki – tunele wydrążone w górach
oraz mosty i wiadukty na linii kolejowej przerzucone nad dolinami. Wartym
obejrzenia będzie także z całą pewnością wyremontowany dworzec główny we
Wrocławiu. Zaplanowano kilkunastominutowy postój w celu jego pobieżnego
zwiedzenia.
najatrakcyjniejszych turystycznie miejsc na Dolnym Śląsku. W okolicach Nowej
Rudy będziemy podziwiać architektoniczne perełki – tunele wydrążone w górach
oraz mosty i wiadukty na linii kolejowej przerzucone nad dolinami. Wartym
obejrzenia będzie także z całą pewnością wyremontowany dworzec główny we
Wrocławiu. Zaplanowano kilkunastominutowy postój w celu jego pobieżnego
zwiedzenia.
W celu uniknięcia nieprzyjemnych opóźnień przewidziano dość
wczesny poranny wyjazd pociągu, bo już o 4:32. Dodatkowo na odcinku z Poznania
Głównego do Wrocławia Głównego skład pociągu „Kilof” będzie ciągnięty tylko
przez lokomotywę spalinową. Parowóz będzie oczekiwał we Wrocławiu Głównym –
skąd poprowadzi pociąg w kierunku Kłodzka i dalej Nowej Rudy, Głuszycy i z
powrotem do Wrocławia tą samą trasą.
wczesny poranny wyjazd pociągu, bo już o 4:32. Dodatkowo na odcinku z Poznania
Głównego do Wrocławia Głównego skład pociągu „Kilof” będzie ciągnięty tylko
przez lokomotywę spalinową. Parowóz będzie oczekiwał we Wrocławiu Głównym –
skąd poprowadzi pociąg w kierunku Kłodzka i dalej Nowej Rudy, Głuszycy i z
powrotem do Wrocławia tą samą trasą.
– Takie rozwiązanie
umożliwi znacznie wcześniejszy dojazd w górskie rejony trasy, co znacząco
poprawi utrzymanie planowego rozkładu jazdy pociągu, zwłaszcza na jego
powrotnym odcinku – twierdzą organizatorzy.
umożliwi znacznie wcześniejszy dojazd w górskie rejony trasy, co znacząco
poprawi utrzymanie planowego rozkładu jazdy pociągu, zwłaszcza na jego
powrotnym odcinku – twierdzą organizatorzy.
Atrakcje dodatkowe
Ważnym punktem programu przejazdu pociągu będzie z całą
pewnością możliwość podziwiania uzupełniania wody w tendrze parowozu na stacji
w Nowej Rudzie.
pewnością możliwość podziwiania uzupełniania wody w tendrze parowozu na stacji
w Nowej Rudzie.
Jedną z największych atrakcji przejazdu pociągu „Kilof” w
dniu 29 sierpnia 2015 roku będzie możliwość oglądania niesamowitych krajobrazów
z okien pociągu na przepięknej linii kolejowej pomiędzy Kłodzkiem a
Wałbrzychem. Pociąg zatrzyma się tu na stacji w Nowej Rudzie, gdzie zaplanowano
przejście pasażerów na uroczy rynek. Postój w tym gościnnym miasteczku będzie
wydłużony, aby umożliwić spokojne podziwianie tego uroczego miasteczka, będzie
także czas na odwiedzenie kawiarenek i sklepików z pamiątkami.
dniu 29 sierpnia 2015 roku będzie możliwość oglądania niesamowitych krajobrazów
z okien pociągu na przepięknej linii kolejowej pomiędzy Kłodzkiem a
Wałbrzychem. Pociąg zatrzyma się tu na stacji w Nowej Rudzie, gdzie zaplanowano
przejście pasażerów na uroczy rynek. Postój w tym gościnnym miasteczku będzie
wydłużony, aby umożliwić spokojne podziwianie tego uroczego miasteczka, będzie
także czas na odwiedzenie kawiarenek i sklepików z pamiątkami.
Warto odbyć podróż „Kilofem”, choćby z powodu wizyty w Nowej
Rudzie i przejazdu na wysokich pięknych wiaduktach czy tunelami wydrążonymi w
litej skale.
Rudzie i przejazdu na wysokich pięknych wiaduktach czy tunelami wydrążonymi w
litej skale.
Michał Sobkowiak