Już w piątek
8 kwietnia w Kinie Muza rozpoczyna się 16. Tydzień Kina Hiszpańskiego, jedyne w
Polsce wydarzenie poświęcone wyłącznie kinematografii zj Hiszpanii.
8 kwietnia w Kinie Muza rozpoczyna się 16. Tydzień Kina Hiszpańskiego, jedyne w
Polsce wydarzenie poświęcone wyłącznie kinematografii zj Hiszpanii.
Filmy, które znalazły się w programie Festiwalu zabiorą swoich
widzow w podróż po różnorodnych regionach Hiszpanii – od Katalonii po Galicję i
od Kraju Basków po Baleary. W programie znajdą się zarówno najgłośniejsze hity
kasowe ostatniego sezonu, jak i kameralne kino artystyczne. Dla wszystkich
zakochanych w Hiszpanii, słońcu, podróżach i południowym stylu życia – nie
tylko kinomanów, choć dla nich szczególnie – będzie to prawdziwa uczta filmowa,
kinowa i duchowa.
widzow w podróż po różnorodnych regionach Hiszpanii – od Katalonii po Galicję i
od Kraju Basków po Baleary. W programie znajdą się zarówno najgłośniejsze hity
kasowe ostatniego sezonu, jak i kameralne kino artystyczne. Dla wszystkich
zakochanych w Hiszpanii, słońcu, podróżach i południowym stylu życia – nie
tylko kinomanów, choć dla nich szczególnie – będzie to prawdziwa uczta filmowa,
kinowa i duchowa.
PROGRAM:
- Piątek 8 kwietnia 2016
Godz. 17.00
„ISLA BONITA”
Polska premiera
Znany i ceniony reżyser, Fernando Colomo („Cuarteto de la Habana”, „Al sur de Granada”), zauroczony pięknem
malowniczej Minorki, postanawia uczynić ją tłem prostej i szczerej historii.
Obsadza siebie samego w jednej z głównych ról, czyli przechodzącego kryzys
twórczy realizatora reklam nadawanych w godzinach niskiej oglądalności. Reżyser
ten – Fer – chcąc oderwać się od czarnych myśli i szukając inspiracji,
postanawia odwiedzić swojego przyjaciela
(Miguel Ángel), który po przejściu na emeryturę cieszy się urokami wyspy. Zbieg
okoliczności sprawia, że dom przyjaciela odwiedzają również inni goście, co
zmusza Fera do zamieszkania u intrygującej rzeźbiarki (Nuria).
malowniczej Minorki, postanawia uczynić ją tłem prostej i szczerej historii.
Obsadza siebie samego w jednej z głównych ról, czyli przechodzącego kryzys
twórczy realizatora reklam nadawanych w godzinach niskiej oglądalności. Reżyser
ten – Fer – chcąc oderwać się od czarnych myśli i szukając inspiracji,
postanawia odwiedzić swojego przyjaciela
(Miguel Ángel), który po przejściu na emeryturę cieszy się urokami wyspy. Zbieg
okoliczności sprawia, że dom przyjaciela odwiedzają również inni goście, co
zmusza Fera do zamieszkania u intrygującej rzeźbiarki (Nuria).
Dzięki świeżości Fernanda Colomo i jego bezpretensjonalnej grze, stajemy
się częścią opowiadanej historii. Równie naturalne są pozostałe postacie – w
większości przyjaciele reżysera, którzy grają samych siebie. Rezultat zaś jest wprost
znakomity, przepełniony magią miejsca i pełnym optymizmu zakończeniem. Informacje:
się częścią opowiadanej historii. Równie naturalne są pozostałe postacie – w
większości przyjaciele reżysera, którzy grają samych siebie. Rezultat zaś jest wprost
znakomity, przepełniony magią miejsca i pełnym optymizmu zakończeniem. Informacje:
Rok produkcji: 2015;
Czas trwania: 101 min.;
Reżyseria: Fernando
Colomo;
Colomo;
Język oryginalny: hiszpański,
angielski i kataloński;
angielski i kataloński;
Napisy: polskie.
Godz. 19.00
– FILM OTWARCIA :
– FILM OTWARCIA :
„TERAZ
ALBO NIGDY”
ALBO NIGDY”
Polska premiera
Eva (María Valverde) i Álex (Dani Rovira) przygotowują się do ślubu,
który ma się odbyć w małym angielskim miasteczku, gdzie rozkwitła ich miłość.
Ogród, kwiaty, kelnerzy, przekąski i trunki… przygotowania do uroczystości
ruszyły pełną parą. Eva i jej przyjaciółki są już w Anglii, zaś Álex, jego
ojciec, czyli przyszły teść Evy i znajomi jeszcze w Barcelonie. Wśród weselników
są również ciotki Álexa, które za nic na świecie nie mogą opuścić uroczystości.
Goście weselni już za chwilę mają wsiąść do samolotu lecącego na Wyspy, jednak
dowiadują się, że nigdzie nie polecą, bo strajkują kontrolerzy lotów. Z kolei kiedy
problem się rozwiązuje i jest nadzieja, że wszyscy zdążą na ślub, wybucha
wulkan, którego pyły uniemożliwiają loty. Na szczęście perypetie przeradzają
się w zabawną serię zdarzeń, z przygodą w Amsterdamie po drodze. Informacje:
który ma się odbyć w małym angielskim miasteczku, gdzie rozkwitła ich miłość.
Ogród, kwiaty, kelnerzy, przekąski i trunki… przygotowania do uroczystości
ruszyły pełną parą. Eva i jej przyjaciółki są już w Anglii, zaś Álex, jego
ojciec, czyli przyszły teść Evy i znajomi jeszcze w Barcelonie. Wśród weselników
są również ciotki Álexa, które za nic na świecie nie mogą opuścić uroczystości.
Goście weselni już za chwilę mają wsiąść do samolotu lecącego na Wyspy, jednak
dowiadują się, że nigdzie nie polecą, bo strajkują kontrolerzy lotów. Z kolei kiedy
problem się rozwiązuje i jest nadzieja, że wszyscy zdążą na ślub, wybucha
wulkan, którego pyły uniemożliwiają loty. Na szczęście perypetie przeradzają
się w zabawną serię zdarzeń, z przygodą w Amsterdamie po drodze. Informacje:
Rok produkcji: 2015;
Czas trwania: 91 min.;
Reżyseria: María Ripoll;
Język oryginalny: hiszpański;
Napisy: polskie.
- Sobota 9 kwietnia 2016
Godz. 17.00
„JAK ZOSTAĆ BASKIEM”
Rafa (Dani Rovira) to typowy Andaluzyjczyk, któremu w rodzinnej Sewilli
niczego nie brakuje. Ma wszystko, co kocha – wino jerez, brylantynę i piękne kobiety. Spotkanie z odporną na jego
wdzięki, temperamentną Baskijką, Amaią (Clara Lago) wywraca świat Rafy do góry
nogami. Opuszcza on Sewillę i udaje się na daleką północ, do małego
baskijskiego miasteczka, w którym mieszka Amaia. Jest skłonny stać się Baskiem,
byle tylko zdobyć jej serce.
niczego nie brakuje. Ma wszystko, co kocha – wino jerez, brylantynę i piękne kobiety. Spotkanie z odporną na jego
wdzięki, temperamentną Baskijką, Amaią (Clara Lago) wywraca świat Rafy do góry
nogami. Opuszcza on Sewillę i udaje się na daleką północ, do małego
baskijskiego miasteczka, w którym mieszka Amaia. Jest skłonny stać się Baskiem,
byle tylko zdobyć jej serce.
Ten film to zwariowana i romantyczna komedia ukazująca różnice między
południem i północą Hiszpanii, która na pewno wywołała salwy śmiechu,
zdobywając serca widzów w Hiszpanii i stając się przebojem Tygodnia Kina
Hiszpańskiego 2015. Film otrzymał trzy nagrody Goya hiszpańskiej Akademii
Sztuki Filmowej w kategoriach: najlepszy debiutujący aktor (Dani Rovira),
najlepsza aktorka drugoplanowa (Carmen Machi), a także najlepszy aktor
drugoplanowy (Karra Elejalde).
południem i północą Hiszpanii, która na pewno wywołała salwy śmiechu,
zdobywając serca widzów w Hiszpanii i stając się przebojem Tygodnia Kina
Hiszpańskiego 2015. Film otrzymał trzy nagrody Goya hiszpańskiej Akademii
Sztuki Filmowej w kategoriach: najlepszy debiutujący aktor (Dani Rovira),
najlepsza aktorka drugoplanowa (Carmen Machi), a także najlepszy aktor
drugoplanowy (Karra Elejalde).
Po swojej rocznej nieobecności film „Jak zostać Baskiem” – ubiegłoroczny
hit Tygodnia Kina Hiszpańskiego – wraca na ekrany. W 2014 roku film był
rekordowym sukcesem frekwencyjnym iberyjskiego kina w Hiszpanii, który pod
względem liczby widzów pokonał nawet największe hollywoodzkie superprodukcje.
Rok później oddał palmę pierwszeństwa kontynuacji przygód sympatycznej
baskijsko-andaluzyjskiej pary, filmowi „Jak zostać Katalonką”, który – Muza
taką ma nadzieję – stanie się przebojem tegorocznego Tygodnia. Informacje:
hit Tygodnia Kina Hiszpańskiego – wraca na ekrany. W 2014 roku film był
rekordowym sukcesem frekwencyjnym iberyjskiego kina w Hiszpanii, który pod
względem liczby widzów pokonał nawet największe hollywoodzkie superprodukcje.
Rok później oddał palmę pierwszeństwa kontynuacji przygód sympatycznej
baskijsko-andaluzyjskiej pary, filmowi „Jak zostać Katalonką”, który – Muza
taką ma nadzieję – stanie się przebojem tegorocznego Tygodnia. Informacje:
Rok produkcji: 2014;
Czas trwania: 98′ min.;
Reżyseria: Emilio
Martínez-Lázaro
Martínez-Lázaro
Język oryginalny: hiszpański i baskijski;
Napisy: polskie;
Nagrody Goya
2015: Najlepsza aktorka drugoplanowa, Najlepszy aktor drugoplanowy i Debiut
aktorski.
2015: Najlepsza aktorka drugoplanowa, Najlepszy aktor drugoplanowy i Debiut
aktorski.
Godz. 18.45
„JAK ZOSTAĆ KATALONKĄ”
Rafa (Dani Rovira) po szalonej przygodzie w Kraju Basków, powrocie do
rodzinnej Sewilli i – zdawać by się mogło – obiecującemu związkowi z Amaią
(Clara Lago), zostaje sam. Dzieje się tak, ponieważ dziewczyna jest w
Katalonii, gdzie planuje ślub z zagorzałym Katalończykiem o skłonnościach
separatystycznych i hipsterem o imieniu Pau (Berto Romero), który na jej ojca,
Koldo (Karra Elejalde) działa jak płachta na byka. Koldo, mimo że nigdy wcześniej
nie przyszło mu to do głowy wyjechać z ojczyzny, postanawia opuścić Kraj Basków
i ruszyć w poszukiwaniu Rafy. We dwóch mają nakłonić Amaię do zmiany decyzji.
Zjawiają się w Katalonii na kilka dni przed wielką uroczystością. Towarzyszy im
przyszywana mama Rafy, Merche (Carmen Machi), chcąca nawiązać kontakt z babcią
wybranka serca Amai, Roser (Rosa María Sardà). Planom kibicuje Judith (Belén
Cuesta), która wywróci całą historię do góry nogami.
rodzinnej Sewilli i – zdawać by się mogło – obiecującemu związkowi z Amaią
(Clara Lago), zostaje sam. Dzieje się tak, ponieważ dziewczyna jest w
Katalonii, gdzie planuje ślub z zagorzałym Katalończykiem o skłonnościach
separatystycznych i hipsterem o imieniu Pau (Berto Romero), który na jej ojca,
Koldo (Karra Elejalde) działa jak płachta na byka. Koldo, mimo że nigdy wcześniej
nie przyszło mu to do głowy wyjechać z ojczyzny, postanawia opuścić Kraj Basków
i ruszyć w poszukiwaniu Rafy. We dwóch mają nakłonić Amaię do zmiany decyzji.
Zjawiają się w Katalonii na kilka dni przed wielką uroczystością. Towarzyszy im
przyszywana mama Rafy, Merche (Carmen Machi), chcąca nawiązać kontakt z babcią
wybranka serca Amai, Roser (Rosa María Sardà). Planom kibicuje Judith (Belén
Cuesta), która wywróci całą historię do góry nogami.
Film jest obiecującą kontynuacją bijącej rekordy popularności komedii „Jak
zostać Baskiem”, utrzymaną w tym samym, ironicznym stylu, która pokazuje też różnice
polityczne, kulturalne i społeczne w Hiszpanii. Poza tym po raz kolejny podbił
już serca hiszpańskiej publiczności, przyciągając do kin rekordową liczbę
widzów. Informacje:
zostać Baskiem”, utrzymaną w tym samym, ironicznym stylu, która pokazuje też różnice
polityczne, kulturalne i społeczne w Hiszpanii. Poza tym po raz kolejny podbił
już serca hiszpańskiej publiczności, przyciągając do kin rekordową liczbę
widzów. Informacje:
Hiszpania 2015;
Czas trwania: 99 min.;
Reżyseria: Emilio
Martinez-Lázaro;
Martinez-Lázaro;
Język oryginalny: hiszpański,
baskijski i kataloński;
baskijski i kataloński;
Napisy: polskie.
- Niedziela 10 kwietnia 2016
Godz. 17.30
„DOSKONAŁY DZIEŃ NA LATAWCE”
Marc Recha („Sierpniowe
dni”), kataloński reżyser wierny kinu autorskiemu, również tym razem zaprasza
nas na łono natury. Gdzieś w górach Katalonii, w pobliżu morza, w ustronnym
miejscu spędzają dzień ojciec i syn – w tych rolach Sergi López („Czarny chleb”, „Ismael”) i Roc Recha – kilkuletni
potomek reżysera. Wprawiając w ruch i obserwując lot latawca, wymyślają i
opowiadają sobie najróżniejsze historie, szukając odpowiedzi na trudne pytania:
Jak powstaje wiatr?, Dlaczego jerzyki nie potrafią startować do lotu z
płaskiego podłoża?, Dlaczego, kiedy w morzu kąpie się olbrzym, znika plaża?
dni”), kataloński reżyser wierny kinu autorskiemu, również tym razem zaprasza
nas na łono natury. Gdzieś w górach Katalonii, w pobliżu morza, w ustronnym
miejscu spędzają dzień ojciec i syn – w tych rolach Sergi López („Czarny chleb”, „Ismael”) i Roc Recha – kilkuletni
potomek reżysera. Wprawiając w ruch i obserwując lot latawca, wymyślają i
opowiadają sobie najróżniejsze historie, szukając odpowiedzi na trudne pytania:
Jak powstaje wiatr?, Dlaczego jerzyki nie potrafią startować do lotu z
płaskiego podłoża?, Dlaczego, kiedy w morzu kąpie się olbrzym, znika plaża?
Film jest minimalistyczny, autentyczny i bezpretensjonalny, a opowiada
głównie o o sile więzi rodzinnych i potędze rozmowy. Informacje:
głównie o o sile więzi rodzinnych i potędze rozmowy. Informacje:
Rok produkcji: 2015;
Czas trwania: 70 min.;
Reżyseria: Marc Recha;
Język oryginalny: kataloński;
Napisy: polskie;
MFF San Sebastián 2015 –
Udział w konkursie głównym.
Udział w konkursie głównym.
Godz. 19.00
„ŁATWY SEKS, SMUTNE FILMY”
Polska premiera
Marina (Marta Etura) i Víctor (Quim Gutiérrez) są stworzeni do bajkowej
historii miłosnej. Piękni, młodzi i wolni, działają na siebie jak magnes.
Wszystko byłoby idealnie, gdyby nie fakt, że nie istnieją – są bohaterami
wykreowanymi przez scenarzystę, Pabla (Ernesto Alterio), który dostał zlecenie
napisania komedii romantycznej. Czy mu się to uda, skoro sam przechodzi kryzys
miłosny i nie jest w stanie myśleć o uczuciach?
historii miłosnej. Piękni, młodzi i wolni, działają na siebie jak magnes.
Wszystko byłoby idealnie, gdyby nie fakt, że nie istnieją – są bohaterami
wykreowanymi przez scenarzystę, Pabla (Ernesto Alterio), który dostał zlecenie
napisania komedii romantycznej. Czy mu się to uda, skoro sam przechodzi kryzys
miłosny i nie jest w stanie myśleć o uczuciach?
Argentyński
scenarzysta, Alejo Flah, zgrabnie debiutuje w roli reżysera. Akcja filmu toczy
się równolegle w Madrycie, gdzie mieszkają Marina i Quim, a także w Buenos
Aires, gdzie żyje i pisze Pablo.
scenarzysta, Alejo Flah, zgrabnie debiutuje w roli reżysera. Akcja filmu toczy
się równolegle w Madrycie, gdzie mieszkają Marina i Quim, a także w Buenos
Aires, gdzie żyje i pisze Pablo.
Wartym
podkreślenia jest fakt, że Marta Etura i Quim Gutiérrez po raz drugi już są razem
na ekranie. Czy powtórzą sukces filmu „GranatowyPrawieCzarny”?
podkreślenia jest fakt, że Marta Etura i Quim Gutiérrez po raz drugi już są razem
na ekranie. Czy powtórzą sukces filmu „GranatowyPrawieCzarny”?
Produkcja: Hiszpania i Argentyna;
Rok produkcji: 2014;
Czas trwania: 88 min.;
Reżyseria: Alejo
Flah;
Flah;
Język oryginalny: hiszpański;
Napisy: polskie;
Nagroda: Festiwal Kina Hiszpańskiego w
Maladze 2015 – Najlepszy aktor.
Maladze 2015 – Najlepszy aktor.
- Poniedziałek 1 kwietnia 2016
Godz. 19.00
„ZABŁĄKANI”
Polska premiera
Kryzys gospodarczy dał się wszystkim we znaki. Również młodym ludziom,
którzy, nie mogąc znaleźć pracy w Hiszpanii, wyruszyli do różnych krajów Europy
z nadzieją na zarobienie pieniędzy. Hugo (Yon González) i Braulio (Julián
López), obaj z wyższym wykształceniem, po obejrzeniu programu telewizyjnego
„Hiszpanie w świecie” wyobrażają sobie niemal idealny obraz Niemiec. Pełni
wiary we własne możliwości jadą do Berlina. Na miejscu okazuje się, że nic nie
jest ani tak piękne, ani tak łatwe, jak wyglądało w telewizji. Ich droga do
sukcesu staje się koszmarem, nie pozbawionym jednak elementów satyrycznych.
którzy, nie mogąc znaleźć pracy w Hiszpanii, wyruszyli do różnych krajów Europy
z nadzieją na zarobienie pieniędzy. Hugo (Yon González) i Braulio (Julián
López), obaj z wyższym wykształceniem, po obejrzeniu programu telewizyjnego
„Hiszpanie w świecie” wyobrażają sobie niemal idealny obraz Niemiec. Pełni
wiary we własne możliwości jadą do Berlina. Na miejscu okazuje się, że nic nie
jest ani tak piękne, ani tak łatwe, jak wyglądało w telewizji. Ich droga do
sukcesu staje się koszmarem, nie pozbawionym jednak elementów satyrycznych.
Nacho G. Velilla („Fuera de carta”), stworzył ujmującą komedię, która
zdobyła serca hiszpańskiej publiczności. W obsadzie Carmen Machi („Jak zostać
Baskiem” i „Jak zostać Katalonką”)
Javier Cámara („Porozmawiaj z nią” i „Złe wychowanieę) i znakomity José
Sacristán („Madrid”, „1987” i
„Magical Girl”) w roli doświadczonego emigranta, który „oświeca” młodych
tułaczy, jak żyć. Informacje:
zdobyła serca hiszpańskiej publiczności. W obsadzie Carmen Machi („Jak zostać
Baskiem” i „Jak zostać Katalonką”)
Javier Cámara („Porozmawiaj z nią” i „Złe wychowanieę) i znakomity José
Sacristán („Madrid”, „1987” i
„Magical Girl”) w roli doświadczonego emigranta, który „oświeca” młodych
tułaczy, jak żyć. Informacje:
Rok produkcji: 2015:
Czas trwania: 102 min.;
Reżyseria: Nacho
García Velilla;
García Velilla;
Język oryginalny: hiszpański;
Napisy: polskie.
Godz. 21.00
„W CUGU”
Polska premiera
Eduardo Blanco Amor to jeden z najważniejszych galisyjskich pisarzy. Jest
on autorem powieści „A esmorga”, która stała się podstawą scenariusza filmu pod
tym samym tytułem, oznaczającym „hulankę, popijawę”. Nastrój książki znakomicie
przeniósł na ekran Ignacio Villar. Akcja filmu rozgrywa się w latach 50.
ubiegłego wieku w galisyjskim mieście Ourense. Trzech przyjaciół idzie „w cug”,
co skutkuje ordynarnym, prostackim, a także irracjonalnym zachowaniem
„okraszonym” niewybrednymi żartami. Hulanka nieuchronnie prowadzi do
tragicznego finału szalonej, skąpanej w deszczu
nocy, a jego ciężar potęguje nędza Galicji w trudnych czasach po wojnie domowej.
on autorem powieści „A esmorga”, która stała się podstawą scenariusza filmu pod
tym samym tytułem, oznaczającym „hulankę, popijawę”. Nastrój książki znakomicie
przeniósł na ekran Ignacio Villar. Akcja filmu rozgrywa się w latach 50.
ubiegłego wieku w galisyjskim mieście Ourense. Trzech przyjaciół idzie „w cug”,
co skutkuje ordynarnym, prostackim, a także irracjonalnym zachowaniem
„okraszonym” niewybrednymi żartami. Hulanka nieuchronnie prowadzi do
tragicznego finału szalonej, skąpanej w deszczu
nocy, a jego ciężar potęguje nędza Galicji w trudnych czasach po wojnie domowej.
W rolach głównych: Karra Elejalde („Jak zostać Baskiem” i „Jak zostać Katalonką”) posługujący się
znakomitym galisyjskim, mimo że jest Baskiem, Miguel de Lira („Ślepe
słoneczniki” i „Crebinsky”) i Antonio „Morris” Durán („Księżniczki” i „Mataharis”). Informacje:
znakomitym galisyjskim, mimo że jest Baskiem, Miguel de Lira („Ślepe
słoneczniki” i „Crebinsky”) i Antonio „Morris” Durán („Księżniczki” i „Mataharis”). Informacje:
Rok produkcji:
2014;
2014;
Czas trwania: 111 min.;
Reżyseria: Ignacio Villar
Język oryginalny: galisyjski;
Napisy: polskie.
- Wtorek 12 kwietnia 2016
Godz.17.30
„JAK BYĆ NORMALNĄ”
Polska premiera
Wydawać by się mogło, że María (Leticia Dolera) jest przeciętną,
normalną trzydziestolatką. Ale to tylko pozory – przeżywa bowiem wyjątkowo
trudną sytuację osobistą: w jednej chwili zostaje bez pracy i mieszkania, nie
wspominając już o zagmatwanym życiu rodzinnym. Szuka pracy, jednak po kolejnej
rozmowie kwalifikacyjnej dochodzi do wniosku, że nie spełnia standardów
normalności. Postanawia więc zrobić wszystko, by zostać normalną. Towarzyszem
tej walki jest Borja (Manuel Burque – debiut), który również z ogólnie
rozumianą „normalnością” ma niewiele wspólnego.
normalną trzydziestolatką. Ale to tylko pozory – przeżywa bowiem wyjątkowo
trudną sytuację osobistą: w jednej chwili zostaje bez pracy i mieszkania, nie
wspominając już o zagmatwanym życiu rodzinnym. Szuka pracy, jednak po kolejnej
rozmowie kwalifikacyjnej dochodzi do wniosku, że nie spełnia standardów
normalności. Postanawia więc zrobić wszystko, by zostać normalną. Towarzyszem
tej walki jest Borja (Manuel Burque – debiut), który również z ogólnie
rozumianą „normalnością” ma niewiele wspólnego.
Aktorka Leticia Dolera („Straszny
hiszpański film”, „Nie zrywa się kwiatów”)
debiutuje w potrójnej roli: scenarzystki, reżyserki i producentki, stając się
objawieniem hiszpańskiego kina, w filmie pełnym spontaniczności i świeżości. Informacje:
hiszpański film”, „Nie zrywa się kwiatów”)
debiutuje w potrójnej roli: scenarzystki, reżyserki i producentki, stając się
objawieniem hiszpańskiego kina, w filmie pełnym spontaniczności i świeżości. Informacje:
Rok produkcji: 2015;
Czas trwania: 90 min.;
Reżyseria: Leticia Dolera;
Język oryginalny: hiszpański;
Napisy: polskie;
Nagrody: Festiwal Kina
Hiszpańskiego w Maladze 2015 – Najlepsze zdjęcia i montaż,a także Najlepszy
debiut scenopisarski.
Hiszpańskiego w Maladze 2015 – Najlepsze zdjęcia i montaż,a także Najlepszy
debiut scenopisarski.
Godz. 19.15
„SŁAWETNY: AGAENT SEKRETNY”
Polska premiera
Javier Ruiz Caldera („Straszny hiszpański film”) bierze na warsztat
jeden z popularnych do dziś komiksów z lat 60. XX wieku autorstwa Manuela
Vázqueza i z rozmachem przenosi go na duży ekran, zastępując rysunkowe postacie
aktorami. Film więc to opowieść o tym jak Adolfo (Quim Gutiérrez) odkrywa, że
jego ojciec (Imanol Arias), z którym od dwudziestu lat nie miał kontaktu, jest
słynnym agentem, Sławetnym – eleganckim panem w nienagannie skrojonym
garniturze i śnieżnobiałej koszuli ozdobionej muszką, któremu bardzo nie w smak
jest ustawa antynikotynowa. Adolfo ma nadzieję, że ta rewelacja będzie miała
pozytywny wpływ na zmianę jego życia, które nie jest specjalnie fascynujące,
szczególnie po tym, jak opuściła go narzeczona, Katia (Alexandra Jiménez)
twierdząc, że jest nudziarzem. Adolfo
wyrusza z ojcem w akcję przeciwko Vázquezowi (Carlos Areces), groźnemu
przestępcy, którego celem jest zgładzenie agenta.
jeden z popularnych do dziś komiksów z lat 60. XX wieku autorstwa Manuela
Vázqueza i z rozmachem przenosi go na duży ekran, zastępując rysunkowe postacie
aktorami. Film więc to opowieść o tym jak Adolfo (Quim Gutiérrez) odkrywa, że
jego ojciec (Imanol Arias), z którym od dwudziestu lat nie miał kontaktu, jest
słynnym agentem, Sławetnym – eleganckim panem w nienagannie skrojonym
garniturze i śnieżnobiałej koszuli ozdobionej muszką, któremu bardzo nie w smak
jest ustawa antynikotynowa. Adolfo ma nadzieję, że ta rewelacja będzie miała
pozytywny wpływ na zmianę jego życia, które nie jest specjalnie fascynujące,
szczególnie po tym, jak opuściła go narzeczona, Katia (Alexandra Jiménez)
twierdząc, że jest nudziarzem. Adolfo
wyrusza z ojcem w akcję przeciwko Vázquezowi (Carlos Areces), groźnemu
przestępcy, którego celem jest zgładzenie agenta.
Wielkim atutem filmu jest wartka akcja i spektakularne efekty specjalne,
które zostały wyróżnione nagrodą Goya hiszpańskiej Akademii Sztuki Filmowej. Informacje:
które zostały wyróżnione nagrodą Goya hiszpańskiej Akademii Sztuki Filmowej. Informacje:
Rok produkcji: 2015;
Czas trwania: 97 min.;
Reżyseria: Javier Ruiz Caldera;
Język oryginalny: hiszpański;
Napisy: polskie.
- Środa 13 kwietnia 2016
Godz. 19.15
„TA NOC JEST MOJA”
Polska premiera
Studio telewizyjne, upalne sierpniowe dni, podczas których w zawrotnym
tempie nagrywany jest sylwestrowy program rozrywkowy. Jego gwiazdą jest Alphonso (w tej roli
Raphael – wielka gwiazda hiszpańskiej piosenki, posiadacz Uranowej Płyty, którą
wręcza się artystom, gdy ich płyty osiągną sprzedaż na poziomie 50 milionów
egzemplarzy, oprócz Raphaela otrzymali ją tylko Michael Jackson, „AC/DC” i „Queen”).
Gwiazdką – reprezentujący nurt „latino”, uwielbiany przez nastolatki Adanne
(Mario Casas), którego nawet na krok nie opuszcza mały, wszechobecny, irytujący
wszystkich argentyński menedżer (Tomás Pozzi). W dżungli kuriozalnych
profesjonalistów telewizyjnego showbiznesu odnajdziemy również skonfliktowaną
parę prowadzących program (Carolina Bang i Hugo Silva) i szorstką realizatorkę produkcji
(Carmen Machi), a wśród gości gali „skoszarowanych” w dusznym, gorącym studiu
skierowanego przez biuro pośrednictwa pracy statystę (Pepón Nieto) i jego matkę
(Terele Pávez) i pozornie słodką i niewinną Palomę (Blanca Suárez), która wielu
mężczyznom dała się we znaki. Nieszczęśliwe wypadki na planie, szantaże i
spiski – wszystko to podane z szybką akcją, w chaosie i z poczuciem humoru
charakterystycznymi dla twórczości baskijskiego reżysera. Informacje:
tempie nagrywany jest sylwestrowy program rozrywkowy. Jego gwiazdą jest Alphonso (w tej roli
Raphael – wielka gwiazda hiszpańskiej piosenki, posiadacz Uranowej Płyty, którą
wręcza się artystom, gdy ich płyty osiągną sprzedaż na poziomie 50 milionów
egzemplarzy, oprócz Raphaela otrzymali ją tylko Michael Jackson, „AC/DC” i „Queen”).
Gwiazdką – reprezentujący nurt „latino”, uwielbiany przez nastolatki Adanne
(Mario Casas), którego nawet na krok nie opuszcza mały, wszechobecny, irytujący
wszystkich argentyński menedżer (Tomás Pozzi). W dżungli kuriozalnych
profesjonalistów telewizyjnego showbiznesu odnajdziemy również skonfliktowaną
parę prowadzących program (Carolina Bang i Hugo Silva) i szorstką realizatorkę produkcji
(Carmen Machi), a wśród gości gali „skoszarowanych” w dusznym, gorącym studiu
skierowanego przez biuro pośrednictwa pracy statystę (Pepón Nieto) i jego matkę
(Terele Pávez) i pozornie słodką i niewinną Palomę (Blanca Suárez), która wielu
mężczyznom dała się we znaki. Nieszczęśliwe wypadki na planie, szantaże i
spiski – wszystko to podane z szybką akcją, w chaosie i z poczuciem humoru
charakterystycznymi dla twórczości baskijskiego reżysera. Informacje:
Rok produkcji: 2015;
Czas trwania: 100 min.;
Reżyseria: Álex de la Iglesia;
Język oryginalny: hiszpański;
Napisy: polskie.
7.
Czwartek 14 kwietnia 2016
Czwartek 14 kwietnia 2016
Godz. 21.00 – FILM ZAMKNIĘCIA:
„NIEZNANY”
Polska
premiera
premiera
Carlos (Luis Tosar), dyrektor banku, wiedzie spokojne i wygodne życie
rodzinne u boku żony, Marty (Goya Toledo) i dwojga dzieci, które często podwozi
do szkoły, sam jadąc do pracy. Dzień jak co dzień, jednak wsiadając do
samochodu, nikt nie zwraca uwagi, że jest otwarty. Niczego nie podejrzewając,
Carlos przekręca kluczyk w stacyjce i odjeżdża spod domu. Chwilę później
odbiera telefon od anonimowego rozmówcy, stając się ofiarą szantażu. Jeśli nie
spełni usłyszanych żądań, szantażysta zdetonuje ładunek wybuchowy, który
zainstalował w samochodzie. Film jest znakomitym thrillerem rozgrywającym się w
mieście La Coruniia. Informacje:
rodzinne u boku żony, Marty (Goya Toledo) i dwojga dzieci, które często podwozi
do szkoły, sam jadąc do pracy. Dzień jak co dzień, jednak wsiadając do
samochodu, nikt nie zwraca uwagi, że jest otwarty. Niczego nie podejrzewając,
Carlos przekręca kluczyk w stacyjce i odjeżdża spod domu. Chwilę później
odbiera telefon od anonimowego rozmówcy, stając się ofiarą szantażu. Jeśli nie
spełni usłyszanych żądań, szantażysta zdetonuje ładunek wybuchowy, który
zainstalował w samochodzie. Film jest znakomitym thrillerem rozgrywającym się w
mieście La Coruniia. Informacje:
Rok produkcji: 2015;
Czas trwania: 102 min.;
Reżyseria: Dani
de la Torre;
de la Torre;
Język oryginalny: hiszpański;
Napisy: polskie;
Nagrody: Goya 2015 –
Najlepszy montaż i Najlepszy dźwięk.
Najlepszy montaż i Najlepszy dźwięk.
Podsumowanie:
16. Tydzień Kina Hiszpańskiego odbywać się będzie w kinie Muza na ul.
Św. Marcin 30 w Poznaniu (tel. 61 852 34 03) od 8 do 14
kwietnia 2016. Bilety kosztują: 18, 15 i 12 zł, a
dostępne są w kasie kina i on-line, przy czym Muza nie przyjmuje rezerwacji.
Św. Marcin 30 w Poznaniu (tel. 61 852 34 03) od 8 do 14
kwietnia 2016. Bilety kosztują: 18, 15 i 12 zł, a
dostępne są w kasie kina i on-line, przy czym Muza nie przyjmuje rezerwacji.
Natalia
Mikołajska
Mikołajska