W blue-notowym cykluNowi Mistrzowie” już za tydzień posłuchać
będzie można sextetu
Kamila Piotrowicza, który grać będzie utwory ze
swojej świeżej płyty pt. „Popular music”.





















Cykl Nowi Mistrzowie”
               Jak może wiemy, każde
spotkanie składa się tu z trzech elementów: 
1) Godz. 18.00 – bezpłatne warsztaty dla młodych muzyków (wcześniejsze zgłoszenia:
klub@bluenote.poznan.pl); 2) Godz.
20.00 – koncert (wszyscy uczestnicy warsztatów mają tu wstęp wolny) i 3) Po
koncercie – jam session dla wszystkich chętnych.

Kamil Piotrowicz

               Jest jednym z
najbardziej obiecujących pianistów i kompozytorów młodego pokolenia. Sexet jest
jego drugim zespołem, podobnie zresztą jak płyta  „Popular Music”. Zespół – wzbogacony o saksofon
altowy Kuby Więcka i  doświadczoną sekcję rytmiczną – wykonuje
autorskie kompozycje łączące elementy jazzu, muzyki współczesnej, folkloru
polskiego i minimalizmu. Pierwszym zespołem Kamila Piotrowicza był quintet,
a płytą album „Birth”. Był to bardzo dobry debiut. A płyta –  nagrana z gdańskim
kwintetem założonym w 2014 roku – została świetnie przyjęta. Kamil jest laureatem wielu festiwali jazzowych, między innymi „Jazzu Nad Odrą”
(Nagroda Indywidualna za Kompozycję), „Krokus Jazz Festiwalu” (Grand Prix),
„Blue Note Jazz Competition” (Grand Prix), „Ogólnopolskiego Przeglądu
Zespołów Jazzowych i Bluesowych” w Gdyni (Grand Prix), a także wielu, wielu
innych. Muzyk ukończył z wyróżnieniem studia licencjackie w klasie
kompozycji prof. dr hab. Leszka Kułakowskiego na Akademii Muzycznej w
Gdańsku. W 2015 roku odbył 6 miesięczne stypendium w prestiżowym Rhythmic
Music Conservatory w Kopenhadze, gdzie obecnie rozpoczął studia
magisterskie. Jest poza tym stypendystą Marszałka Województwa
Zachodniopomorskiego. Koncertował w wielu państwach Europy (Dania, Niemcy,
Węgry, Czechy).

               Nad trasa koncertową promującą płytę
„Popular Music” patronat objęły: TVP Kultura, Dwójka Polskie Radio, Trójka
Polskie Radio, „Jazz Forum”, „JazzPress”, Jazzarium, Polish Jazz Blogspot i
Pomorze Zachodnie, skąd pochodzi Kamil Piotrowicz.
„Kamil Piotroiwiucz septet”
to:
1.      
Kuba Więcek – saksofon
altowy i sopranowy,
2.      
Piotr Chęcki – saksofon
tenorowy,
3.      
Emil Miszk – trąbka,
4.      
Kamil Piotrowicz –
fortepian/kompozycje,
5.      
Andrzej Święs – kontrabas,
6.      
Krzysztof Szmańda –
perkusja.
Kuba Więcek – saksofonista i
kompozytor. Obecnie student prestiżowego Rhythmic Music Conservatory w
Kopenhadze. Zaczął grę na saksofonie w wieku 11 lat. Jest laureatem wielu
nagród i międzynarodowych konkursów. W jego grze słychać wpływy jazzu,
folku, a także muzyki klasycznej. Pobierał lekcje u takich mistrzów, jak:
Lee Konitz, David Binney, Chris Speed, Dick Oatts, Peter Evans, Jim Black i
wielu innych. Koncertował w Danii, Szwecji, Holandii, Francji, Niemczech,
Belgii, Anglii, Polsce, na Łotwie, w Stanach Zjednoczonych i w Indiach.
Współpracował z takimi muzykami jak Mike Stern, Gilad Hekselman, Rafał
Sarnecki, Michał Barański i Łukasz Żyta.
Piotr Chęcki – absolwent Akademii
Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie saksofonu prof.
Macieja Sikały. To stypendysta i laureat wielu nagród, zarówno w muzyce
klasycznej, jak i jazzowej, w konkursach w Polsce i poza jej granicami.
Brał udział w warsztatach muzycznych prowadzonych przez jazzowe światowe
sławy, takie jak: Seamus Blake, Clarence Penn, Kurt Rosenwinkel, Krzysztof
Urbański czy Leszek Żądło. Grał na takich festiwalach, jak „Jazz Jantar”, „Komeda
Jazz Festiwal”, „Bydgoszcz Jazz Festiwal”, „Festiwal Big Bandowy” w Nowym
Tomyślu, „Sopot Jazz Festiwal” czy „Sopot Frindge Festiwal”. Pytany o jego
muzyczne inspiracje, pan Piotr wymienia m.in. Ambrose’a Akinmusire’a,
Waltera Smitha III, Giladę Hekselmana i Willa Vinsona.
Emil Miszk – naukę gry na trąbce
rozpoczął w roku 1998 w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Lęborku. Jest świetnym
solistą i kameralistą, ma duże doświadczenie sceniczne. Zresztą jest
absolwentem Akademii Muzycznej w Gdańsku. Bardzo dobrze odnajduje się więc na
wielu płaszczyznach muzycznych. Współtworzy kmilka formacji związanych z
trójmiejskim środowiskiem muzycznym: „Jan Konop Big Band”, „Critical Level”,
„Kamil Piotrowicz Quintet”, „Piotr Lemańczyk Quartet North” i kwartet
trąbek barokowych „Tubicinatores Gedanenses”. Współpracuje również z
orkiestrami: Elbląską Orkiestrą Kameralną, Polską Filharmonią Kameralną „Sopot”
i Polską Filharmonią Bałtycką.
 

Andrzej Święs – to urodzony
w 1979 roku kontrabasista i absolwent Akademii Muzycznej im. I. J.
Paderewskiego w Poznaniu (2005), a także Akademii Muzycznej im. K.
Szymanowskiego w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej (2008).
Występował z tak uznanymi muzykami, jak m.in.: Lee Konitz, Greg Osby,
George Garzone, Karl Martin Almqvist, Jacques Schwarz-Bard, Judy Bady,
Keith Javors, Adam Pierończyk, Frank Parker, Harald Tanschek, Janusz
Muniak, Zbigniew Namysłowski, Jan „Ptaszyn” Wróblewski, Joachim Mencel,
Kuba Stankiewicz, Ewa Bem, Grzegorz Nagórski, Jacek Kochan, Aga Zaryan,
Grace Kelly, Jason Palmer, Pete McCann, Artur Dutkiewicz, Jorgos Skolias,
Krzesimir Dębski i inni. Na stałe współpracuje z kwartetem „Soundcheck”,
Zbigniewem Namysłowskim, Maritą Alban Juárez, „Kocin Kociński Trio” i „Nowicki/Święs/Frankiewicz
Trio”. Album „Pathfinder” tej ostatniej formacji w 2013 roku nominowany był
do Nagrody Muzycznej „Fryderyk” w kategorii Album roku – muzyka jazzowa.

 

Krzysztof Szmańda
ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach
2000-2002 odbył podyplomowe studia w Thornton School of Music University of
Southern California w Los Angeles, gdzie doskonalił swe umiejętności u boku
m.in. Petera Erskine’a, Ndugu Chanclera i Erika Forrestera. Jest
współzałożycielem poznańskiej formacji „Soundcheck”, która w październiku
2004 roku zwyciężyła w międzynarodowym konkursie jazzowo-bluesowym w Usti
nad Łabą (Czechy), a w kwietniu 2005 roku zdobyła Grand Prix festiwalu „Jazz
Nad Odrą” we Wrocławiu. Krzysztof Szmańda został tam wyróżniony
indywidualnie przez jury festiwalu. W listopadzie tego samego roku „Soundcheck”
zdobył drugą nagrodę w konkursie „Krokus Jazz Festiwalu” w Jeleniej Górze,
a także „Klucz Do Kariery” podczas „Jesieni Jazzowej” w czasie „Gorzów Jazz
Celebration”. Krzysztof Szmańda współpracuje z zespołem Kuby Stankiewicza,
Macieja Kocinskiego, Krzysztofa Dysa, Adama Pierończyka, Lory Szafran,
Włodka Pawlika, Adama Bałdycha, Janusza Szroma, Marcina Olaka, Olega
Kirejewa, Trifonidis Orchestra, zespołami „Chłopcy Kontra Basia”, „Visegrad
Jazz Quartet” i z big bandem Zbigniewa Namysłowskiego. Jest członkiem
międzynarodowego kwintetu jazzowego „Kattorna”, który w październiku 2006
zdobył nagrodę publiczności na konkursie Berlin Jazz Award, a w listopadzie
2006 – trzecią nagrodę na „Krokus Jazz Festiwalu” w Jeleniej Górze. Na
festiwalu tym pan Krzysztof otrzymał też nagrodę specjalną. W ostatnich
latach intensyfikował działalność na scenie muzyki improwizowanej, czego
efektem jest „Wójciński/Szmańda Quartet” i współpraca z takimi postaciami
jak: Theo Jorgensmann, Wacław Zimpel czy Dominik Strycharski. Krzysztof
Szmańda zatrudniony jest też na stałe w zespole orkiestry Teatru Wielkiego,
Opery Narodowej w Warszawie.

Podsumowanie:
               W poniedziałek, 7 listopada 2016, o, godz.20.00 w poznańskim klubie Blue
Note, który znajduje się w Centrum Kultury „Zamek”, ale wejście do niego mieści
się przy ul. Kościuszki 76/78, wystąpi „Kamil Piotrowicz Sextet”. Bilety: 35
zł – miejsca pierwsze, 25 zł – drugie, a szkolne, studenckie i seniorskie –
10 zł. Dostępne są w biurze klubu Blue Note, poznańskim CIM-ie „Arkadia” i
w sprzeda ży on-line.
Natalia
Mikołajska