Już jutro odbędą się
dwa finałowe koncerty w ramach festiwalu „Poznań Baroque 2016”. Pierwszy z nich
zatytułowano „Il grande pasticcio neapolitano”, a drugi „Lutnia jako skrzypce i
wiolonczela”.

Koncert XIX „Il grande pasticcio neapolitano”
Wielkie finałowe pasticcio, czyli fragmenty oper
neapolitańskich skomponowanych przez N. Porporę, A. Scarlattiego i G.B.
Pergolesiego. Co w tym towarzystwie robi Jerzy Fryderyk Handel? No cóż należy
mu się tytuł największego miłośnika ambasadora neapolitańskiej tradycji
operowej, którą był zafascynowany i do której rozwoju się przyczynił.
Wykonawcami będą młoda angielska śpiewaczka Rowan Pierce, kontratenor Carlo
Vistoli oraz orkiestra Kore.
Wykonawcy:
Rowan Pierce – śpiew
Carlo Vistoli – śpiew
Orkiestra Kore w
składzie:
Fredrik From, Irma Niskanen – skrzypce
Jesenka Balic-Zunic – altówka
Louna Hosia – wiolonczela
Szilárd Chereji – kontrabas
Marianna Henriksson, Joanna Boślak-Górniok – klawesyny
Koncert „Il grande pasticcio neapolitano” odbędzie się 12
listopada 2016r. o godz. 18:00 w Sali Wielkiej Centrum Kultury Zamek przy ul.
Św. Marcin 80/82 w Poznaniu.
Koncert XX „Lutnia jako
skrzypce i wiolonczela”
Koncert, który można zatytułować także: „J.S. Bach –
oryginalne i transkrybowane dzieła na lutnię solo”.
J.S. Bach napisał na lutnię zaledwie kilka utworów, ale
lutniści próbują, ze znakomitym skutkiem, przystosować do potrzeb swojego
instrumentu kompozycje stworzone oryginalnie na wiolonczelę i skrzypce. Gra bez
wątpienia najciekawszy francuski lutnista młodego pokolenia, Thomas Dunford.
Koncert „Lutnia jako skrzypce i wiolonczela” odbędzie się 12
listopada2016r. o godz. 20:30 w Sali Wielkiej Centrum Kultury Zamek przy ul.
Św. Marcin 80/82 w Poznaniu.
Michał Sobkowiak