Teatr Granda z UAM-u
zmierzył się z przestrzenią nieteatralną i próbą stworzenia spektaklu typu site-specific performance, czyli widowiska
w miejscu szczególnym. Tak powstał projekt, którego nazwa może oznaczać rybę,
pigment malarski i kilka jeszcze rzeczy.
zmierzył się z przestrzenią nieteatralną i próbą stworzenia spektaklu typu site-specific performance, czyli widowiska
w miejscu szczególnym. Tak powstał projekt, którego nazwa może oznaczać rybę,
pigment malarski i kilka jeszcze rzeczy.
Do każdego z nas – jeszcze przed
spektaklem i widowiskiem – skierowane są pytania:
spektaklem i widowiskiem – skierowane są pytania:
·
Czy
czujesz się bezpiecznie w swojej okolicy?
Czy
czujesz się bezpiecznie w swojej okolicy?
·
Czy masz
oczy zawsze szeroko otwarte?
Czy masz
oczy zawsze szeroko otwarte?
·
Czy
miewasz depresyjne stany?
Czy
miewasz depresyjne stany?
·
Czy
zastanawia cię, dlaczego w twoim mieście ginie tak dużo ludzi i kto będzie
następny?
Czy
zastanawia cię, dlaczego w twoim mieście ginie tak dużo ludzi i kto będzie
następny?
·
Masz
pewność, że nie ty?
Masz
pewność, że nie ty?
Umbra cię wzywa. Twórcy projektu
czekają właśnie na ciebie – przyjdź i poznaj prawdę, nim całkiem wyschnie
warta. Pamiętaj przy tym – nie znasz dnia ani godziny, tylko Bóg je zna. Sancta sectae, mater dei, viva umbra.
czekają właśnie na ciebie – przyjdź i poznaj prawdę, nim całkiem wyschnie
warta. Pamiętaj przy tym – nie znasz dnia ani godziny, tylko Bóg je zna. Sancta sectae, mater dei, viva umbra.
Wybór specyficznego
miejsca wpłynął na tematykę, przebieg i kształt projektu, który przybrał formę
spektaklu kroczącego. Grupa czternastu widzów zwiedza kolejne miejsca, w
których zaaranżowane są poszczególne etiudy tworzące fabułę spektaklu. Trudno jednak w przypadku „Umbry” mówić o działaniu teatralnym czy używać
tradycyjnej teatralnej terminologii. „Umbra” bowiem zaciera granice
pomiędzy fikcją teatralną a rzeczywistością, przestrzenią gry i przestrzenią
oglądu, pomiędzy aktorem a widzem, który staje się integralnym i nieodłącznym
elementem akcji scenicznej.
miejsca wpłynął na tematykę, przebieg i kształt projektu, który przybrał formę
spektaklu kroczącego. Grupa czternastu widzów zwiedza kolejne miejsca, w
których zaaranżowane są poszczególne etiudy tworzące fabułę spektaklu. Trudno jednak w przypadku „Umbry” mówić o działaniu teatralnym czy używać
tradycyjnej teatralnej terminologii. „Umbra” bowiem zaciera granice
pomiędzy fikcją teatralną a rzeczywistością, przestrzenią gry i przestrzenią
oglądu, pomiędzy aktorem a widzem, który staje się integralnym i nieodłącznym
elementem akcji scenicznej.
W spektaklu występują:
Sandra
Bujak (współautorka muzyki), Jędrzej Jezierski, Anna Kaufmann, Witold Kobyłka, Iga Kozioł, Jeoman Okonkwo, Mateusz Roza, Nastazja Ruszkowska, Małgorzata Sienkiewicz, Adrian Skuza i Filip Stefanowicz.
Bujak (współautorka muzyki), Jędrzej Jezierski, Anna Kaufmann, Witold Kobyłka, Iga Kozioł, Jeoman Okonkwo, Mateusz Roza, Nastazja Ruszkowska, Małgorzata Sienkiewicz, Adrian Skuza i Filip Stefanowicz.
Podsumowanie:
W Jeżyckim
Centrum Kultury na ul. Jackowskiego 5-7 w Poznaniu we wtorek i w środę, 7 i 8 czerwca 2016 będzie można zobaczyć spektakl „Umbra” każdego
dnia w trzech odsłonach – o 17.00, 18.30
i 20.00. Bezpłatne
wejściówki można odbierać w poznańskim Centrum Informacji Miejskiej na ul.
Ratajczaka 44.
Centrum Kultury na ul. Jackowskiego 5-7 w Poznaniu we wtorek i w środę, 7 i 8 czerwca 2016 będzie można zobaczyć spektakl „Umbra” każdego
dnia w trzech odsłonach – o 17.00, 18.30
i 20.00. Bezpłatne
wejściówki można odbierać w poznańskim Centrum Informacji Miejskiej na ul.
Ratajczaka 44.
Natalia Mikołajska