Jeśli komuś jazda pociągiem kojarzy się
tylko z dojazdem do i z pracy lub szkoły zatłoczonym składem albo z biznesowymi
przejazdami w pierwszej klasie, to znaczy iż nie słyszał o turystyce kolejowej.
tylko z dojazdem do i z pracy lub szkoły zatłoczonym składem albo z biznesowymi
przejazdami w pierwszej klasie, to znaczy iż nie słyszał o turystyce kolejowej.
Turystyka
kolejowa to nic innego, jak podróż (najczęściej) zabytkowym składem do różnych
zakątków Polski, gdzie po drodze możemy podziwiać krajobrazy, zabytki
architektury i techniki, brać udział w atrakcjach przygotowanych przez
organizatorów, a po dojechaniu do celu np. zwiedzać miasta z przewodnikiem,
popływać katamaranem czy zażyć kilkugodzinnej kąpieli słonecznej. Obecnie
organizowane w Polsce przejazdy turystyczne są jednodniowe, ale m.in. w
Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, a nawet w Rosji można spędzić w pociągu
dwutygodniowe wakacje. Przykładowo trasą kolei transsyberyjskiej można
przemierzyć całą Rosję, zwiedzając poszczególne miasta na trasie, by na końcu
dotrzeć aż do Chin. Taka podróż przez Azję w obie strony i z czasem na
zwiedzanie, zajmie nam około czterech tygodni. Należy jednak uważać, by zamiast
do luksusowego pociągu turystycznego nie wsiąść do zwykłego rozkładowego, gdyż
komfort podróży między nimi diametralnie się różni. Chyba, że ktoś jako
atrakcję dodatkową uważa podróż w warunkach survivalowych.
kolejowa to nic innego, jak podróż (najczęściej) zabytkowym składem do różnych
zakątków Polski, gdzie po drodze możemy podziwiać krajobrazy, zabytki
architektury i techniki, brać udział w atrakcjach przygotowanych przez
organizatorów, a po dojechaniu do celu np. zwiedzać miasta z przewodnikiem,
popływać katamaranem czy zażyć kilkugodzinnej kąpieli słonecznej. Obecnie
organizowane w Polsce przejazdy turystyczne są jednodniowe, ale m.in. w
Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, a nawet w Rosji można spędzić w pociągu
dwutygodniowe wakacje. Przykładowo trasą kolei transsyberyjskiej można
przemierzyć całą Rosję, zwiedzając poszczególne miasta na trasie, by na końcu
dotrzeć aż do Chin. Taka podróż przez Azję w obie strony i z czasem na
zwiedzanie, zajmie nam około czterech tygodni. Należy jednak uważać, by zamiast
do luksusowego pociągu turystycznego nie wsiąść do zwykłego rozkładowego, gdyż
komfort podróży między nimi diametralnie się różni. Chyba, że ktoś jako
atrakcję dodatkową uważa podróż w warunkach survivalowych.
W
Polsce takich długich wycieczek kolejowych póki co nie ma, ale i tak jest z
czego wybierać. Jednym z organizatorów kolejowych przejazdów wycieczkowych jest
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, który uruchomił produkt turystyczny
TurKol.pl.
Polsce takich długich wycieczek kolejowych póki co nie ma, ale i tak jest z
czego wybierać. Jednym z organizatorów kolejowych przejazdów wycieczkowych jest
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, który uruchomił produkt turystyczny
TurKol.pl.
TurKol.pl
To
organizacja profesjonalnie działająca na styku kolei z innymi dziedzinami
rzeczywistości społecznej i gospodarczej. Od 1999 r. prowadzi działania
związane z transportem szynowym i publicznym, zdobywając przy tym coraz większe
doświadczenie i uznanie.
organizacja profesjonalnie działająca na styku kolei z innymi dziedzinami
rzeczywistości społecznej i gospodarczej. Od 1999 r. prowadzi działania
związane z transportem szynowym i publicznym, zdobywając przy tym coraz większe
doświadczenie i uznanie.
Ponadto
Instytut zaangażowany jest w kilkanaście projektów związanych z zarządzaniem,
badaniami, promocją i rozwiązaniami systemowymi dla kolei. Współpracuje z
władzami samorządowymi, grupą PKP, przewoźnikami samorządowymi, mediami oraz
sektorem prywatnym. Instytut lobbuje na rzecz transportu zrównoważonego oraz
propagowania nowoczesnych rozwiązań w kolejnictwie.
Instytut zaangażowany jest w kilkanaście projektów związanych z zarządzaniem,
badaniami, promocją i rozwiązaniami systemowymi dla kolei. Współpracuje z
władzami samorządowymi, grupą PKP, przewoźnikami samorządowymi, mediami oraz
sektorem prywatnym. Instytut lobbuje na rzecz transportu zrównoważonego oraz
propagowania nowoczesnych rozwiązań w kolejnictwie.
Wsiąść do pociągu…
W
roku 2016 Turystyka Kolejowa TurKol.pl zaplanowała sporo ciekawych pociągów w
różnych kierunkach. W ofercie znajdziemy m.in. dobrze znany wielu pasażerom
przejazd pociągiem „Pirat” do kołobrzeskiego portu; podróż po Ziemi
Kujawsko-Pomorskiej z piernikami w tle, czyli pociągi „Piernik” i „Ko-Piernik”;
skład „Pojezierze” do Międzychodu czy kończąca letnie wakacje wyprawa pociągu „Kilof”
w Sudety. Szczegóły oferty wycieczek dostępne są w zakładce „Kalendarium” na
stronie TurKol.pl.
roku 2016 Turystyka Kolejowa TurKol.pl zaplanowała sporo ciekawych pociągów w
różnych kierunkach. W ofercie znajdziemy m.in. dobrze znany wielu pasażerom
przejazd pociągiem „Pirat” do kołobrzeskiego portu; podróż po Ziemi
Kujawsko-Pomorskiej z piernikami w tle, czyli pociągi „Piernik” i „Ko-Piernik”;
skład „Pojezierze” do Międzychodu czy kończąca letnie wakacje wyprawa pociągu „Kilof”
w Sudety. Szczegóły oferty wycieczek dostępne są w zakładce „Kalendarium” na
stronie TurKol.pl.
Noteć
W
sobotę 27 lutego będzie okazja do przejazdu pociągiem turystycznym „Noteć”,
którego trasa w zdecydowanej większości prowadzi liniami kolejowymi z
zamkniętym ruchem pasażerskim. Skład w obie strony pojedzie po trasie:
sobotę 27 lutego będzie okazja do przejazdu pociągiem turystycznym „Noteć”,
którego trasa w zdecydowanej większości prowadzi liniami kolejowymi z
zamkniętym ruchem pasażerskim. Skład w obie strony pojedzie po trasie:
Poznań
Główny – Poznań Garbary – Murowana Goślina – Wągrowiec – Rogoźno Wielkopolskie
– Bzowo Goraj – Czarnków
Główny – Poznań Garbary – Murowana Goślina – Wągrowiec – Rogoźno Wielkopolskie
– Bzowo Goraj – Czarnków
„Noteć”
wyruszy ze stacji Poznań Główny o godz. 7:58 a do Czarnkowa dotrze o 12:30.
Powrót do stolicy Wielkopolski zaplanowano na godz. 20:30.
wyruszy ze stacji Poznań Główny o godz. 7:58 a do Czarnkowa dotrze o 12:30.
Powrót do stolicy Wielkopolski zaplanowano na godz. 20:30.
Szczegóły
i rezerwacja biletów: tu.
i rezerwacja biletów: tu.
Michał
Sobkowiak
Sobkowiak