Fot. Michał Sobkowiak
14 kwietnia 1975 roku, na poznańskie torowiska ponownie wyjechała linia
nr 4. Niegdyś najpopularniejsza linia tramwajowa w Poznaniu kursująca na
trasie Górczyn – Dębiec, powróciła na winogradzkie osiedla, kursując na
trasie: SERBSKA (Połabska) – Serbska – Murawa – Winogrady – Pułaskiego –
Roosevelta – Most Teatralny – Fredry – LAMPEGO (Gwarna) tylko w dni
robocze.

30 października 1977 roku, trasa czwórki została wydłużona do
Stomila. Zamiast zawracać z Lampego w kierunku Ronda Kopernika, bimby
skręcały w przeciwną stronę i przez Czerwonej Armii, Al.
Marcinkowskiego, Walki Młodych, pl. Wiosny Ludów, Strzelecką,
Marchlewskiego, most Marchlewskiego, Krzywoustego, rondo Rataje,
Zamenhofa i Starołęcką docierały do pętli Starołęka Stomil.

Kolejną, zmianą dla czwórki, było skierowanie linii przez ulice
Mielżyńskiego, pl. Młodej Gwardii, 23 Lutego, pl. Wielkopolski, Wolnicę,
Małe Garbary, Estkowskiego, most Chrobrego, most Mieszka I, Cybińską,
rondo Śródka i Zamenhofa do pętli na Starołęce. Na takiej trasie
tramwaje linii nr 4 kursują do dzisiaj.

Z uwagi na powyższe, jak również z okazji 40-lecia eksploatacji wagonów typu 105N, w niedzielę 27 grudnia, na linię nr 4 wyjadą trzy dodatkowe, historyczne tramwaje: N+ND 602+456, 102N 1 oraz 105N+105N 82+81.
Na pokładzie historycznych tramwajów konduktorzy KMPS prowadzić będą
kwestę na rzecz Ratowania Starych Bimb oraz wręczać rozety
upamiętniające rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego.