Historia Ikarusów serii 200 w
Poznania sięga lat 80’tych. Pierwszy przegubowy Ikarus 280 wyjechał na ulice
Poznania pod koniec czerwca 1981. Dwa lata później do stolicy Wielkopolski
trafiły pierwsze krótkie Ikarusy 260. Na przestrzeni lat poznańskie MPK eksploatowało
55 11-metrowych Ikarusów 260.04 oraz 266 przegubowych Ikarusów 280.26. Z okazji
135-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniu, generalny remont w firmie
Modertrans przeszedł pochodzący z 1985 roku krótki Ikarus o numerze 1735.
Właśnie w sierpniu mija 30 lat od daty dostarczenia tego pojazdu do miejskiego
przewoźnika. W związku z tym, w najbliższy weekend, oba pojazdy jak za dawnych
lat, wyjadą z zajezdni aby zabrać na swój pokład pasażerów.
Poznania sięga lat 80’tych. Pierwszy przegubowy Ikarus 280 wyjechał na ulice
Poznania pod koniec czerwca 1981. Dwa lata później do stolicy Wielkopolski
trafiły pierwsze krótkie Ikarusy 260. Na przestrzeni lat poznańskie MPK eksploatowało
55 11-metrowych Ikarusów 260.04 oraz 266 przegubowych Ikarusów 280.26. Z okazji
135-lecia komunikacji miejskiej w Poznaniu, generalny remont w firmie
Modertrans przeszedł pochodzący z 1985 roku krótki Ikarus o numerze 1735.
Właśnie w sierpniu mija 30 lat od daty dostarczenia tego pojazdu do miejskiego
przewoźnika. W związku z tym, w najbliższy weekend, oba pojazdy jak za dawnych
lat, wyjadą z zajezdni aby zabrać na swój pokład pasażerów.
Fot. D. Skonieczka / MPK Poznań |
Ikarusy wyruszą na trasę linii
turystycznej 100 kursującej z Placu Wielkopolskiego w godzinach od 10:00 do
17:00 (co pół godziny). Z ich pokładu będzie można obejrzeć najciekawsze
miejsca Poznania m.in. Muzeum Narodowe, Bibliotekę Raczyńskich, Plac Mickiewicza,
Zamek, Stary Browar, jezioro Maltańskie, Ostrów Tumski i Wzgórze św. Wojciecha.
Na pokładzie autobusów bilety w cenie 3, 4 i 12 złotych sprzedawać będą
umundurowani konduktorzy z Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.
turystycznej 100 kursującej z Placu Wielkopolskiego w godzinach od 10:00 do
17:00 (co pół godziny). Z ich pokładu będzie można obejrzeć najciekawsze
miejsca Poznania m.in. Muzeum Narodowe, Bibliotekę Raczyńskich, Plac Mickiewicza,
Zamek, Stary Browar, jezioro Maltańskie, Ostrów Tumski i Wzgórze św. Wojciecha.
Na pokładzie autobusów bilety w cenie 3, 4 i 12 złotych sprzedawać będą
umundurowani konduktorzy z Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.
Przez lata poznańskie Ikarusy przechodziły
liczne modernizacje. Wymieniano w nich siedzenia i montowano wyświetlacze. Z
upływem czasu rola węgierskich autobusów malała, wysokopodłogowce były
wypierane przez nowoczesne pojazdy niskopodłogowe. W ostatnich latach służby,
jeździły wyłącznie na liniach nocnych. Po raz ostatni Ikarusy na ulice Poznania
wyjechały w styczniu 2010. Wtedy też zapadła decyzja o zachowaniu dwóch
egzemplarzy dla przyszłych pokoleń mieszkańców. Pochodzący z 1986 roku
przegubowiec o numerze 1545 w 2010 przeszedł remont podczas, którego
przywrócony został mu fabryczny wygląd. Pięć lat później, renowacji doczekał
się jego krótszy „kuzyn”.
liczne modernizacje. Wymieniano w nich siedzenia i montowano wyświetlacze. Z
upływem czasu rola węgierskich autobusów malała, wysokopodłogowce były
wypierane przez nowoczesne pojazdy niskopodłogowe. W ostatnich latach służby,
jeździły wyłącznie na liniach nocnych. Po raz ostatni Ikarusy na ulice Poznania
wyjechały w styczniu 2010. Wtedy też zapadła decyzja o zachowaniu dwóch
egzemplarzy dla przyszłych pokoleń mieszkańców. Pochodzący z 1986 roku
przegubowiec o numerze 1545 w 2010 przeszedł remont podczas, którego
przywrócony został mu fabryczny wygląd. Pięć lat później, renowacji doczekał
się jego krótszy „kuzyn”.
Za stroną MPK Poznań