W sobotę 23 maja będzie można wybrać się do teatru na spektakle w
specjalnej cenie 250 groszy. Wśród prezentowanych sztuk znajdą się również te,
które były popularne w ostatnim sezonie. Wszystko to dla uczczenia 250.
rocznicy powołania pierwszego zawodowego i publicznego teatru polskiego.

Bilety na spektakle będzie można
nabywać już od poniedziałku 11 maja wyłącznie w kasach teatru. Internetowa
sprzedaż wejściówek nie będzie prowadzona.
Rodziny z dziećmi oraz wycieczki
szkolne i przedszkolne mogą zakupić większą ilość biletów. Ograniczenia
wprowadzono po to, aby na dany spektakl mogły wybrać się osoby, które naprawdę mają
na to ochotę.
Akcja odbędzie się w ponad setce
teatrów w całym kraju. W Poznaniu włączyło się do niej pięć scen. W Teatrze
Polskim zobaczymy sztukę „Samobójca”, w Teatrze Wielkim „Romeo i Julia”, w
Teatrze Muzycznym „Jekyll&Hyde”, w Teatrze Nowym „Dzieci Zony”, natomiast w
Teatrze Ósmego Dnia „Hantio”.
Ma to zachęcić widzów, przede wszystkim tych, którzy do teatru
zaglądają rzadko, aby zwrócili w jego stronę kroki i przekonali się, że nie
jest to miejsce tak niedostępne, za jakie często uchodzi
– argumentują organizatorzy
akcji „Bilet za 250 groszy”.
Akcję „Bilet za 250 groszy”
poprzedzi kampania reklamowa „Przeżyjmy w teatrze”, w ramach której zaprezentowane
zostaną rysunki m.in. Marka Raczkowskiego oraz Janka Kozy. – Prace będą komentowały rzeczywistość lub
odwoływały się do sytuacji społecznych, korzystając przy tym z „teatralnych
pojęć”, które weszły do powszechnego użycia. Plakaty pojawią się w polskich
miastach w połowie maja
– czytamy na stronie organizatorów. Kolejnym
elementem mającym przybliżyć widza do teatru będzie seria murali artystycznych.
Wszystkie te przedsięwzięcia odbywają się ramach obchodów
Jubileuszu Teatru Publicznego w Polsce i finansowane są przez Ministerstwo
Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Ponadto akcja „Bilet za 250 groszy”
jest częścią programu „Kultura dostępna” realizowanego z inicjatywy Minister
Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. Małgorzaty Omilanowskiej. Jego celem jest
zmniejszenie barier kompetencyjnych i finansowych, szczególnie wśród osób
narażonych na wykluczenie. „Kultura dostępna” systematycznie poszerza ofertę muzeów,
galerii sztuki współczesnej, wydarzeń artystycznych czy też kin i teatrów, do
których umożliwia tańszy dostęp.
Michał Sobkowiak